Jakie ceny stosować w trudnym dla wszystkich czasie?

A jednak… – wiele rzeczy mających wpływ na prowadzenie działalności podrożało;
Ceny w czasie pandemii

  • wydłużył się czas przeznaczony na dezynfekcję i czas przygotowania gabinetu do zabiegu,
  • niektóre gabinety musiały się wyposażyć w dodatkowe środki ochrony,
  • czasami powstają tzw. okienka gdzie klienci w ostatniej chwili wypisują się z zabiegu,
  • kwarantanna pracownika.

Czyli napotykamy na wiele „nowości”, które przed pandemią nie miały miejsca. Taki obraz można zauważyć właściwie w każdym kraju dotkniętym przez koronawirus.

Pomijając dwa ostatnie aspekty z pierwszego zdania, wniosek jest jeden – modyfikacja cennika usług w gabinetach podologicznych jest niezbędna.

Na podstawie najnowszych danych z Niemiec jedna roboczogodzina w gabinecie podologicznym wzrosła o 14,5%.
Produkty umożliwiające właściwe funkcjonowanie gabinetu podologicznego w znaczącej mierze pochodzą właśnie z tego kraju. Można więc przypuszczać, że polskie gabinety nie mają innego wyjścia jak tylko pójść w tym samym kierunku, czyli podwyższyć ceny za usługi.

Co ma wpływ na cenę i czy podwyżka cen za usługi musi być taka sama jak w Niemczech?

Jest to oczywiście indywidualne podejście specjalisty podologa lub właściciela gabinetu do tego zagadnienia. Ceny usług powinny być wyliczone w oparciu, o konkretne koszty prowadzenia działalności, a nie np. na podstawie cen u konkurencji.
O tym jak konstruować cennik, co to są „ceny behawioralne” oraz ile wynosi teraz wartość jednej roboczogodziny netto i brutto, a także podpowiedź, dlaczego nie obniżać ceny by być bardziej konkurencyjnym znajduje się w artykule pt.  Kalkulacja cen w czasie pandemii koronawirusa 

Zapraszam do przeczytania

Marek Cyrulik

Zapraszam również do artykułu: 

KALKULACJA CEN ZA USŁUGI KOSMETYCZNE I PODOLOGICZNE

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *